zondag 4 september 2016

Wauw.

Wauw. Het eerste woord dat ik kan bedenken na deze maand. Een onvergetelijke maand. Een maand met alleen maar mooie herinneringen. Afgelopen maand, waarin ik met ons gezin door Zuid-Afrika reisde.

Wauw. Het eerste woord dat ik kan bedenken in deze nieuwe maand (lente!). Een week vol gebeurtenissen en vriendschappen is voorbij. Een week met ons nieuwe Nederlandse super leuke huisgenootje, Sophie en een week met de Nederlandse mannen Mathijs en Luuk (zó internationaal allemaal). Een week met bijna elke dag uiteten (omdat het bijna goedkoper is dan thuis eten maken) en een week met zonnen, shoppen en berg beklimmen.


 De maand augustus is in een zonnestraal voorbij gegaan, heel snel en heerlijk. Verliefd op het land waren we bij de eerste stap uit het vliegtuig al. 


We hebben alles gedaan wat we wilde doen denk ik. Van een walvissentocht (erg overweldigend met zo’n 10 walvissen) tot een fotoshoot waarbij tafelberg achter ons staat te shinen. We hebben gevlogen in een soort open vliegtuigje en gezwommen in een grote heftige zee (ja, ja in de winter), we hebben bergen beklommen en eindelijk de familie van mijn mams ontmoet. We hebben een lekke auto band gehad, vast gezeten in zand wegen en uren gereden over grindpaden. We hebben een luipaard die achter stekelvarkens aan rende gespot, een leeuw die naast onze auto sliep gezien en natuurlijk de rest van de big five zien schitteren. Kortom het was een vakantie met alleen maar genieten!

 Na deze vakantie ben ik met oma (die in Zuid-Afrika woont) vanaf Pretoria weer terug naar mijn start punt gevlogen; Kaapstad. De stad waar alles gebeurt en gaat gebeuren. Na een paar nachten bij oma gelogeerd te hebben (wat echt leuk, maar tegelijk heel bijzonder was, omdat ik die kans nooit had) ben ik naar mijn appartement gekomen. Een stiekem best wel luxe hotel met lieve medewerkers en lieve Nederlandse studenten. En nu 4 nachten verder zit ik hier. Met al deze mooie dingen achter de rug. Met nog evenveel of misschien zelfs nog meer mooie dingen tegemoet gaand. Morgen is mijn eerste stage dag, heel erg spannend, maar ook echt wel zin in!
Sunday climb; Lion's Head!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten