woensdag 4 februari 2015

Gewone taal

De bijbel in Gewone Taal. Heb jij hem al?
Ik kreeg hem van mijn ouders. Nu probeer ik er elke dag in te lezen. En weetje? het werkt! Ik wordt er ontzettend vrolijk van, ook denk ik meer na over het feit waarvoor wij leven en hoe ik leef. 

Mijn vriendin vertelde mij pas geleden iets, waarvan ik niet wist wat ik ervan moest denken. Dagen liep ik er mee rond. Gelukkig konden we er goed over praten. 
Na een weekend van Navigators (weetje nog toen ik vertelde over NSZ?) vol met passie voor geloof, besloot ik om elke dag voor mijn vriendin te bidden. Het voelde zo fijn om met God te praten! Ik kon alles kwijt zonder dat ik het gevoel dat iemand over mij oordeelde. Dit moest ik veel vaker doen!

"Be the reason someone smiles today"

De gewone taal in de bijbel is niet altijd fijn, de zinnen waar woorden kracht, passie en genade in zaten, die zijn er veel minder. Toch kan ik nu de bijbel veel meer als een roman lezen. En geniet ik er van dat God "gewoon" met mij praat.


Wil je de bijbel bestellen? dat kan via deze link:
http://bijbelingewonetaal.nl/producten/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten