maandag 5 januari 2015

Een healthy life

Happy new year!
Het nieuwe jaar ben ik heerlijk feestend in gegaan. Terwijl de ouderen op new year eve nog een oliebol aten, ben ik vergezeld door mijn vriendinnen, Zwollywood in gegaan. Om 00.00uur waren we allemaal even thuis om onze lieve familie een zoen te geven, en een rondje door ons leuke dorpje te fietsen. Hierna fietsten (oh my!) we met z'n allen naar de big city Zwolle. Even later liepen we door de vrolijke straten. Een biertje in de ene hand en onze mobieltjes in de andere.
Toen de zon voorzichtig op kwam leek het ons tijd om naar huis te gaan. De één had gezoend met de ene jongen, de andere gekletst met een oude vriend. Al kletsend en vol verhalen zijn we weer naar huis gegaan.

Voornemens, luisteren wij daar wel naar? Of zijn ze er, om te overtreden?


Velen hebben er naar gevraagd. Voornemens. `Ach, joh, wat maakt het uit` antwoordde ik dan.
Stiekem lijkt het mij gaaf om heerlijk healthy te leven. Met een gezond cocktailtje hier en een suikervrije muffin daar. Het nieuwe boek Power Food van Rens Kroes brengt hopelijk verandering. Zij streeft voor een happy life, dóór gezond eten.
Terwijl ik dit prachtig uitziende boek doorblader, raak ik steeds enthousiaster. Ik kijk naar de ingrediënten. Hymalaya zout, kokosolie, agavesiroop, goijbessen, chlorrelapoeder en zo kan ik nog wel even door gaan. Slik. Waar ga ik dat ooit vinden? Die voornemens heb ik al drie keer dit jaar genegeerd. maar hé! we hebben nog 360 dagen to change! En geef toe een heerlijk stuk suikerbrood kan toch niemand weerstaan? en chocolade en dropjes en koekjes en kniepertjes en nog meer chocolade  en..
Ondertussen heb ik wel een heerlijk receptje gevonden to try. Een perfect uitprobeersel.

BREAKFAST CAKE

Bereidingstijd:                                     
5 minuten.

Ingrediënten:
-4 eieren
-4 bananen
-120 g havervlokken
-2 tl kaneel
-1 tl vanillepoeder, ongezoet 
-1 handje gedroogde moerbessen
-1 handje gedroogde goijbessen

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Doe alle ingredienten, behalve de moerbessen en de goijbessen, in de blender en mix tot de inhoud dik en romig is. Schenk het mengsel in een kom en doe de rest van de vruchten erbij. Roer goed! Doe vervolgens de massa in een cakevorm (circa 30cm), ingevet met kokosolie, en zet deze in de oven. Na 25 minuten is je cake klaar! Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten